http://mototun.pl/forum/
Witam.
Zacznę może od samego początku.
Jest to mój drugi skuter, Yamaha Aerox z rocznika 98. Kupiłem go w październiku w 2008r z przebiegiem 19tyś km.
Po kupnie setup wyglądał następująco:
-Cylinder DR Evo 70cc
-Wydech Ninja Street Cup
-Wał RMS Sport lub Top racing (poprzedni właściciel)
-Łożyska SKF c3
-Amortyzator Bi-Tubo
-Stopke IGM
Kilka fotek zaraz po kupnie:
Roxiu z czasem się zmieniał:
Kierownica + adapter TNT
Kierunki w reflektorze:
Nadkole BCD oraz Lampa LED:
Kierunki tylne:
Polerka pokrywek hamulcowych, pompy oraz dekla:
Lustero F1, Manetki ProGrip
Po dłuuugiej przerwie z roxem trochę się działo, w kwietniu na zlocie DR Evo odmówiło posłuszeństwa, został przytarty i przegrzany, w wyniku czego głowica się wykrzywiła. Planowanie + szlif to koszt z rzędu 100zł, dobry tłok 150zł. Powiedziałem tuningowi NIE!. Złożyłem yamaszke na seryjnych częściach i chciałem sprzedać. Został tylko wydech który był troszkę za mocny i wymieniłem go na Tecnigasa Next R i koleś mi jeszcze dopłacił 150zł.
Okazało sie jednak ze mam sentyment do tego skutera i odechciało mi sie zmiany na coś innego, po głowie cały czas chodziła mi senda ale koledzy mnie jakoś namówili żebym zostawił roxa i tak też się stało.
Sezon się skończył i zaczęła się szkoła, a że kasy trochę wpłynęło, postanowiłem ponownie rasować skuter. Wpierw zamówiłem cylinder Stage6 Sport Pro który docierałem przez 300km na oleju Motul 800 Road (używają go na torach).
Zakładając cylek w roxie było wszystko seryjne poza membrankami Polini, łożyskami SKF c3 oraz wałem (nie wiem jaki dokładnie). Dozownik został wywalony wpiz**, mieszankę robie sam. Quetsh ustawiłem zgodnie z zaleceniami producenta czyli przerwa 0.7mm.
Docierając roxa bez plastików złapała mnie policja :twisted: przyczepili się o rejestracje oraz brak świateł (ogólnie plastików) ale udało mi się dogadać z policjantem. Powiedziałem że docieram nowy cylinder, a że na dotarciu bardziej sie grzeje a to LC to musiałem odsłonić chłodnice, i mnie puścił. Dodał że jak mnie następnym razem złapie to jedziemy na hamownie
Przyszła pora na szukanie gaźnika a że trafiła sie okazja kupić s6 19 BE w bdb stanie za 150zł bez wachania zamówiłem. Od razu gardziel został wypolerowany. Do kompletu dokupiłem ssanie S6:
Lagi wymagały renowacji więc uszczelniacze i olej wymieniłem. Rox znowu częściowo rozebrany
Jak widać Nexr R sprzedana, założony seryjny wydech od sr. Założyłem też siatki oraz wstaźnik temp i poziomu paliwa koło aku:
Wyciełem w pokrywie wlot oraz wylot dla lepszej cyrkulacji powietrza. Efekty są duże, nawet po dłuższej jeździe dzwon i przeciwtależ jest letni co oznacza dłuższą żywotność napędu.
W końcu znalazłem Yasuni R City używane w miarę dobrym stanie, zapłaciłem za nie 500zł. Trochę przepłaciłem ale było warto, kolanko jest tej samej grubości co w c16 lecz trochę zawinięte. Długość komory rezonansowej mniej więcej taka sama więc osiągi zbliżone. Dźwięk jest niesamowity, bardzo mi się podoba, wyje jak c16 ale tak bardziej grubo.
Małe porównanie:
Potem była dłuuuuga przerwa na zimowanie. Teraz w ferie kupiłem:
-czasze dolną po stara połamana w każdym miejscu
-torsion controler malossi
-sprężynę dociskową Hebo +90
-Klocki galfera
Dzisiaj założyłem owe duperele i odpaliłem roxa po zimowym śnie lecz pogoda nie sprzyjała wysokim prędkością, dużo śniegu i wody na ulicach jeszcze jest więc v-maxu nie sprawdzałem. Na razie jechałem max 30 km/h :twisted:
Gaźnik ze ssaniem będę zakładał jak pogoda się polepszy i będzie sucho.
Kupiłem od kumpla błotnik, wygląda na seryjny od SR z minarelli bo kupił ją razem z nim. Jak myślicie? Po drobnych przeróbkach zakładać go nad koło czy nie będzie to ładnie wyglądało?
Planuje pomalować chociaż 4 plastiki bo naprawdę teraz cienko z kasą.
Co myślicie o takim malowaniu?
Lub zostaje czarna czacha:
Na razie to tyle, z mechaniki planuje zakup jakiegoś wariatora, raczej będzie to Malossi Multivar oraz profesionalnej regulacji.
Stożka nie chce ponieważ to ma być skuter raczej do miasta a wiem jaki hałas potrafi wydobyć się ze stożka bo miałem. Zamiast tego wyciołem dodatkową dziurę obok seryjnej w oryginalnym filtrze oraz założyłem wkład S6 DL.
Optycznie chciałbym pomalować całość jeśli będą pieniądze, ale raczej skończy się na malowaniu czaszy dolnej, pługu oraz trójkątów.
Aktualny setup:
Mechanika:
-Cylinder Stage6 Sport Pro 70cc
-Łożysko korbowodu Polini Evo
-Łozyska SKF C3 i Simeringi Corteco
-Gaźnik 19mm Dell'orto S6 BE (nie założony)
-Ssanie ręczne Stage6 (nie założone)
-Wał RMS Sport lub Top Racing (poprzedni właściciel)
-Wydech Yasuni R City
-Króciec odblokowany RMS
-Membrany Polini Carbon (twarde)
-Przeciwtalerz Top Performances
-Sprzęgło Malossi Fly
-Dzwon sprzęgła RMS
-Pasek Dayco
Optyka:
-Amortyzator Bi-Tubo
-Stopka IGM Chrom
-Manetki ProGrip Scooters
-Kierownica + Adapter TNT
-Nakładki na dźwignie hamólców
-Nadkole BCD Extreme
-Lampa Revo Led
-Obicie siedzenia TNT carbon
-Przedłużka amortyzatora REVO 4cm
-Pomalowane zaciski na czerwono
-Lusterko F1 Chrom
-Kierunkowskazy Demon
-Kierunkowskazy w reflektorze
-KickStarter Chrom
-Żarówka H4
-Pomalowane trójkąty na czarno
-Tablica na przekładni
-Polerki przekładni, pompy wody i pokrywek pompy hamulcowej
Inne:
-Licznik rowerowy
-Fajka z przewodem NGK
-Świeca NGK
-Klocki hamulcowe Galfer Origanic Semi
-Łożyska główki ramy
-Wkładka filrta S6 Double Layer
-Opona przód Heidenau K61 130/60/13
-Opona tył Michelin Pilot sport 140/60/13
-Rolki Polini 3,7g
-Sprzężynki sprzęgła Hebo Niebieskie
-Sprężyna dociskowa Hebo +90 Czerwona
-Torsion Controler Malossi
-Dysza główna 90#
Więcej zdjęć na:
http://www.bikepics.com/members/questg2 … 447813&s=0
Pozdrawiam.
Offline
Jednym Słowem ,,Zajebi*sta " widze ze duzo zrobiles Dobrze ze Powiedziałeś Tuningowi TAk xd
,,te porównania wydechów C16 z R to na zdjęciach sie tylko wydaje ze sa podobne a tak naprawdę C16 Jest Dłuższa i Szersza przy kolanku i myślę ze okazyjnie kopiłeś ja
Te wario na zdjęciach to Hebo Ng ? założyłeś je czy sprzedałeś ? bo w ,,setupie" go nie widzie ;p
Offline
Hebo NG miałem rok temu ; D Sprzedane zostało dawno razem z DR Evo wtedy kiedy miałem sprzedawać skuter ;D
W najbliższym czasie planuje właśnie zakup waria. Zależy mi na tym żeby maszyna rozwijała większą prędkość i w miarę możliwości kręciła niższe obroty niż teraz ;D
Moim faworytem jest Multivar lub S6 Sport Pro. Ma ktoś z użytkowników owe wariatorki? ;P
Offline
ogolnie to mam multivary nawet 2 xD w matrixe to dal 15 km/h i zmniejszyl obroroty ... a w apce jeszcze nie zamontowalem Ps. Piekny rox xD nie wiem czy bez tej siatki z przodu nie bylo by ladniej ;d
Ostatnio edytowany przez Kaszub (2010-02-20 22:53:21)
Offline
Kaszub, siatki nie ma już dawno, nie podobało mi się to
Więc wygląda na to że kupie Multivara ;D
Coś z mechaniki jeszcze proponujecie? Oczywiście w miarę rozsądku, żeby koszta nie były za duże ; D
Offline
Nowy użytkownik
A czemu nie Hebo NG ? Lub Polini Super Speed ? do tego filtr Hebo S i jazda
Offline
Hebo NG miałem, jak mówiłem zależy mi na wysokim v-maxie i żeby nie kręcił wysoko, do wyścigów ten skuter nie będzie tylko do spokojnego przemieszczania się ;D no może nie aż tak spokojnego ;P
Offline